Advertisement

  • MU Club Paling Bernilai

    LONDON: Manchester United terus mengekalkan kedudukan sebagai kelab paling bernilai di dunia, buat tahun keenam berturut-turut, demikian menurut keluaran terbaru Majalah Forbes hari ini.


    Majalah perniagaan Amerika itu memberikan kelab Britain yang kini dimiliki syarikat keluarga Glazer itu bernilai AS$1.8 bilion.

    Berdasarkan anggaran Forbes mengikut pertumbuhan tahunan, pendapatan dan tanggungan hutang musim 2008-2009, United muncul kelab sukan bola sepak paling bernilai di dunia. Real Madrid pula di tempat kedua dengan nilai AS$1.323 bilion, diikuti Arsenal ketiga (AS$1.181 bilion) - kedudukan sama ketiga-tiga kelab itu tahun lalu.

    Barcelona pula melonjak dari tempat ketujuh ke kedudukan keempat selepas memenangi Liga Juara-Juara Eropah musim lalu dan juara Liga Sepanyol untuk dua musim berturut-turut.

    Bayern Munich pula turun di tempat kelima selepas nilai kelab dari Jerman itu merosot 11 peratus kepada AS$990 juta.
    Liverpool, yang di tempat keenam dengan nilai AS$822 juta, kini dibuka untuk pembelian selepas pemiliknya, Tom Hicks dan George Gillett Jr dari Amerika yakin pelaburannya berbaloi musim ini walaupun Liverpool terlepas beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah.

    Tempat ketujuh ialah AC Milan (AS$800 juta), Juventus (AS$656 juta), Chelsea (AS$646) dan Inter Milan (AS$413 juta)

0 ulasan:

Leave a Reply

Mutiara Kata

Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan



"Sesungguhnya orang yang berakal itu menyembunyikan rahsianya, dan orang yang jahil membuka keaibannya."



"Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan.Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup."



"Agama tanpa ilmu adalah buta. Ilmu tanpa agama adalah lumpuh." ~ Albert Einstein

Blog Archive

Chat

Admin Status

Follow Me

MiPower Cafe's Fan Box

MiPower Cafe on Facebook